In Energize II staan oefeningen waarmee je lln. kunt laten ervaren hoe het is om genegeerd te worden. (Maar ook hoe het is om beschermd te worden of buiten gesloten te worden.)
Naar mijn idee is zo'n spel makkelijk om te bouwen naar 'ervaren hoe het is om uitgelachen te worden'
Toch denk ik wel dat je met groep 4 erg moet oppassen. Ze zijn nog erg jong. Die spelen zijn meestal bedoeld voor de BB.
Weet dus wat je doet als je ermee gaat beginnen. Het is echt een rotervaring voor een kind, vooral als het door blijft gaan.
Misschien kun je dit boekje te pakken krijgen of het verhaal van de kamelen en de dromedaris gebruiken als basis van je les:
(Je zou zelf ook een soortgelijk verhaal kunnen bedenken, met als insteek hoe het verkeerd gedaan wordt en hoe het goed gedaan zou kunnen worden.)
Situaties laten bedenken en uitspelen. Zelf kun je altijd de rol van de 'slechterik' als eerste spelen, misschien wil jouw mentor wel meedoen (als pispaaltje

) Voordoen hoe het niet moet en oplossingen laten bedenken voor het probleem en uit laten spelen door de kinderen. dat doen ze graag en kunnen situaties vaak heel goed oplossen.
Snuffel eens op deze site, o.a.
Speel eens een clown die absoluut NIET grappig is en als enige om zichzelf moet lachen, zo'n echte flauwe. Misschien dat ze dat begrijpen.