Ik vond dit artikel op internet. Misschien is die CD voor die jongen een optie:
Ik zou iedere school willen aanraden om te zien of ze het via de Mindscape (vroeger TLC Domus) typecursus kunnen doen. Dit is een programma dat in basisschool De Octopus in Capelle aan den IJssel is gebruikt. En met veel succes. In de computerhoek werden kleine groepjes kinderen uit groep 6 zo op donderdagmiddag deze typevaardigheid aangeleerd. Je leert werkelijk in 90 minuten (een middag lessen) blind typen. Weliswaar moet je daarna nog vaker typen om snelheid te krijgen, maar de vaardigheid heb je. De cd rom met de cursus kost 9,99 euro bij Bol.com. en is wellicht ook elders te verkrijgen, maar via internet kan iedereen het hier aanschaffen.
De cursus spreekt kinderen aan, zo vertelden mij de leerkrachten, omdat je door een gekke vogel door de lessen gevoerd wordt.
Het lijkt mij een goed alternatief voor een dure (200 euro werd mij net aangeboden via de middelbare school van mijn kinderen) en saaie typecursus die weken en weken in beslag neemt.
Met vriendelijke groet,
Artemis Westenberg
Kan hij thuis of op school op zijn gemak oefenen. Misschien wel iets voor de hele groep ook als het zo snel gaat.

Afhankelijk van de mate van dyslexie zouden school en/of ouders kunnen investeren in een Kurzweil
Deze geeft de klank erbij als ik het goed heb, kunnen ze horen wat ze fout typen.
Als de ouders hierin zouden willen investeren kan deze jongen hem ook in het voortgezet onderwijs gebruiken. Dan blijft de computer het eigendom van de jongen.