Ik heb ze net getypt en doe wat fout. Weg. In het kort dan:
Natuurkunde: het geheim van de dansende suiker en rijst (luchtverplaatsing)
Quiz: Raad mijn stripfiguurquiz. Ieder bedenkt 5 hints bij een stripfiguur van moeilijk naar makkelijk. Aan het eind van de boekenweek wordt hiermee een quiz gehouden tegen een andere groep, die dezelfde opdracht heeft uitgevoerd.
Rekenen: Geheim getal raden m.b.v. 6 kaarten
Googeltrucs: 2x, munt laten verdwijnen en de magische knoop (voor links- en rechtshandigen

)
Biologie: kleurenblind getallen en plaatjes opzoeken
Gesch.: Onderduiken Anne Frank - Achterhuis m.b.v.
http://beeldbank.schooltv.nl/oneclip.jsp?id=19741http://beeldbank.schooltv.nl/oneclip.jsp?id=19748# clips en opdrachten
Kunst kijken en mening geven: 3 kijkplaten met verschillende vormen van optisch bedrog: perspectief op het platte vlak (de stoep (krijt) en een muur (muurverf)) en het draaien van een afbeelding (kikker wordt paard)
Drama: groepspantomime met kleine groepjes. Er wordt steeds een 'dichte' doos door gegeven, die zgn. weer open gemaakt wordt en waaruit steeds een ander voorwerp wordt gehaald. Voorwerp gaat weer terug in de onzichtbare doos. De doos wordt weer op een andere manier dicht gemaakt.
Poëzie: gedicht over een geheime plaats. Het eerste en laatste deel wordt gegeven. In het tussenstukje moet een gedichtje komen over de geheime plek van de betreffende ll.
Muziek: Rap Beide opdrachten komen van de workshops
Taal: 2 kleurplaten, waarbij de hoofdletters van het alfabet moeten worden opgezocht en gekleurd. Dubbele letters worden opgeschreven en vormen een woord.
In de maak zijn:
Soemo: gezelschapsspelletjescircuit waarbij alle spelletjes meedoen die iets met een geheim, code, raadsel, mysterie te maken hebben etc (Dus: wie is het, cluedo, code kraken, onderuit enz. enz. Alle spelen op school worden hiervoor uitgezocht.) De tip komt van juf Hetty. Er moet nl. tegen alle andere lln. van de klas gespeeld worden, ook als je iemand niet zo aardig vindt.
Ik ben nog bezig met
aardrijkskunde:
Ayers rock in Australië (Aboriginals) en/of grotschilderingen in Frankrijk.